På snöfronten för lite nytt

8 thoughts on “På snöfronten för lite nytt”

  1. Antiloper var oväntat. Jag trodde bara dom höll sig till Afrika?
    En klassisk station wagon med “träpaneler” efter sidorna är också ganska coolt! Med slapp gungig fjädring som ger åka båt känsla!

    1. De är i ärlighetens namn inte riktiga antiloper, men de ser sannerligen ut som sådana. Typ större Impala eller Bushbuck. Och de finns on mass! De är verkligen överallt. Helt bisarrt. Och lika konstigt är det att all mark är privat och inhägnad, så trots att djuren är vilda så är de samtidigt inhägnade (även om de lätt skulle kunna hoppa över stängslen). Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta, är de vilda eller inte? Ok. Jag får nog nöja mig med att kalla dem “icke-domesticerade”. En träpanelsbil vore apgrymt! Har dock inte sett några annonser om detta. Får se vad det lider. Med den här snömängden är jag inte alls säker på att jag behöver 4W drive… Men hoppet är ju det sista som överger männskan, jag hoppas fortfarande på en riktig stoor storm!

      1. Ah. Tack för lektionen!
        Låter dyrt det där! Skall man gå på känsla och mäktighet så vinner den gamla trucken lätt iaf!
        Var tvungen att bild googla på lite träpanelsbilar. Dom här är ju rätt chef ändå!

        En sån + snökedjor = win!

  2. Hur långt upp längs Libby Creek var ni? Den är ganska lång, och jag hittar inte Sally creek på google, alla bäckar har inte namn där (upprörande!). Längst upp vid Libby Lake ser det ju lite högre ut, 11-12000′ eller runt 3500m i nya pengar, t.ex. på berget med det fantastiska namnet Sugarloaf Mountain. Där borde det väl ändå finnas lite snö?

    1. Vi gick uppe på höjden ovanför Libby Creek, förbi Swastika lake och sen ned mot vägen igen: http://maps.google.com/maps?oe=utf-8&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&q=libby+creek+wyoming&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x87680961fdb62325:0x4baba5090a5c0105,Libby+Creek&gl=us&sa=X&ei=ULD-UIzPDoiGqgGtg4GQDQ&ved=0CC0Q8gEwAA
      Jag frågade om möjligheterna att åka nedför Medicine Bowl, mem tydligen är det ett smärre helvete att ta sig dit vintertid, mkt upp och ned innan man når berget. Vägen är avstängd ungefär från där Sally Creek går ned mot den. Jag ska dock studera kartorna lite mer. Steam boat verkar ha mer snö. Det tar ca 2.5 timmar att köra dit.

    2. Hm, sugarloaf mountain. Det ligger på vägen till Medicine Bow peak. Om man går stigen som finns utmärkt på kartan: http://maps.google.com/maps?oe=utf-8&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&q=sugarloaf+mountain+wyoming&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x8768084c1fa3e3a3:0x57b3a6eab1066cfe,Sugarloaf+Mountain&gl=us&t=p&sa=X&ei=Lsn-UPeBBo-lqQGA7oCYBg&ved=0CC0Q8gEwAA, så borde man hamna i rätt åkriktning. Åt sydväst ligger det tydligen nästan aldrig någon snö, eftersom den blåser bort. Jag ska rådfråga Jason!

Leave a Reply

