Early morning, are you working?

7 thoughts on “Early morning, are you working?”

  1. Bulletproof powder?
    Skönt att alla gick oskadda från lavinen. Såhär i efterhand när allt gick bra, visst känns det bra att ha sett och upplevt det på riktigt? Rent bra att det hände? Man lär sig nog mkt för framtiden på det. Kändes snön på nått speciellt sätt? Nån udda konsistens? Några förvarningar som små släpp eller sättningar? Eller var det bara blixt från klar himmel?
    Den där speciella förmågan alltså, det kan inte vara nyttigt i längden…

      1. Jo, jag tror faktiskt att det var riktigt bra. Jag hade börjat känna mig rätt lugn ute på berget, för lugn. Nu är känselspröten definitivt ute igen. Vi visste att vinden hade laddat, och laddade mer och mer under dagen. Jag såg inga sprickor, men Martin gjorde det. Mitt fokus just då var dock på sikten snarare än på lavinfaran, så jag kan inte säga att jag var beredd direkt. Bra att få en knäpp på näsan utan att nån skada skedde.

      2. Vi åkte inte exakt samma linje som jag förstod det (jag åkte först och såg inte de andra så bra), jag tror Kent var längre ut åt vänster än oss andra, och lavinen triggades på hans vänstra sida dessutom. Om det var samma lager som släppte som det jag sett tidigare (och det är jag ganska övertygad om) så var det vindtransporterad nysnö, antagligen fist eller 4f, som gled på sol/värmeskorpa från förra veckans värmebölja.

      3. OK. Det som hände för mig ifjol upplevde jag som blixt från klar himmel då det hände. Däremot när man tänkte på det i efterhand började man minnas små varningssignaler. Dock den typ av varningar som man struntat i många gånger förr utan att nått har hänt…

  2. Herre Gud vad du sliter ! Plikt eller lust undrar vad gamle Freud skulle ha sagt!
    Summan av lasterna är som du vet konstant
    Så det gäller att fördela gracerna !
    Hoppas att du fick en vilsam födelsedag!
    Kram !

    1. Nu förstår jag inte alls, tyck du att jag jobbar för lite eller leker för mycket ? :). Födelsedagen var vilsam nanting. Helt i sin ordning. Massa kramar tillbaka!

Leave a Reply

