Urges and Adaptation

4 thoughts on “Urges and Adaptation”

  1. Intressant läsning idag! Tror du Martin håller med om att utility minskar ju mer man konsumerar? 🙂
    Totalt orelaterade frågor som uppstår:
    -Nuvarande situation med snuset? Bytt till tuggtobak?
    -Får du åka till Yellowstone nångång?
    -Är din vistelse i västerlandet fortfarande inte tidsbestämd?

    1. 😀 ! Hm.. Hober är ju en ganska speciell art som vi alla vet. Jag vet faktiskt inte om de har avtagande marginalnytta. Kanske inte. Jag tror att de har konstant skalavkastning (vilket iofs inte motsäger avtagande marginalproduktivitet, bara att om man även ökar konsumtionen/insatsen av ngt annat så minskar inte den totala marginalnyttan). Då går det inte att vinstmaximera, i stället får man kostminimera. Jag tror att det är det Martin gör -> konsumera så mkt som möjligt givet budgetrestriktionen :).

      Snuset är på upphällningen, men jag har ju tur som har en relativt jämn ström av fölk som kommer över, så jag hoppas att jag ska klara mig ända till det bittra slutet. Jag är inte sugen på att snusa den danska skit de har här.

      På fråga B svarar jag, ytterst osäkert, tyvärr. Den som lever får se. Mer troligt blir ytterligare turer söderut och västerut, fast till hojs denna gång. Mer om det senare förhoppningsvis.. 🙂

      Hemkomsten beräknas till första veckan i juli, given and take. Måste ju he mig hem innan visumet går ut..

      Hur ser laxplanerna ut?

  2. Oj! Som man frågar får man svar. Denna gång utanför min begreppsförmåga…
    Laxplanerna är copy/paste på de senaste 5-6 åren och kräver inte mkt planering. Ett vinnande koncept som man inte ruckar på! 🙂
    Fortsätt skriv. Jag gillar läsningen!

    1. Ha ha! Oh, vi kan ha låånga diskussioner när jag kommer hem. Jag älskar att lägga ut texten om nyttofunktionens egenskaper :).

      Grymt! Då blir det nordnorge med andra ord? Härligt!

      KUNG att du gillar läsningen, det gör mig glad som en lärka!

Leave a Reply

