Midlife crisis

12 thoughts on “Midlife crisis”

  1. Great writing! Me and my wife also decided not to have kids. Social expectations are less stressful now as we approach our mid-40s, and we take advantage of our self-imposed lifestyle having as much fun as we can without and learning no to feel guilty about it (not easy). We move where jobs and our guts take us to and we learn to enjoy life in a different way than others. I’ve always believed that as long as you live according to the decisions that you make, everything should be fine …and don’t worry about what the others thing.

    Best wishes from a fellow double suspension bike owner who also enjoys ski touring!

    1. Thanks! It is so interesting to hear other people’s stories about their choices in life. I’m happy to hear that you have managed to follow your hearts. It sounds as if you two have a terrific life!

  2. Eftersom jag är lat använder jag svenska, min ursäkt är att jag är inkommenderad på jobb mitt i semestern… I alla fall, tack! Vanligen glömmer jag eller orkar jag inte skriva någon kommentar men jag uppskattar verkligen dina självutlämnande och, som jag uppfattar det, brutalt ärliga inlägg. Så länge man är så ärlig mot sig själv och kan förstå sina motivationer och situationer kan det inte bli så tokigt med valen i livet. Kram!

    1. Tjena Micke! Vad otroligt fint att höra! Det är alltid lite kluvet att publicera de är inläggen, men samtidigt känns det som att jag kan använda bloggen för att reda ut tankarna lite för mig själv också. Det är verkligen jättekul att du uppskattar det!

  3. Jättefint inlägg Andrea! De läskiga besluten är oftast de som en i backspegeln tycker var starten på en kedja livsförändrande händelser. Ibland är det nog så att vi själva styr vilken riktning våra liv tar med aktiva beslut, men ibland är det nog bara slumpen som gör att vi hamnar där vi hamnar. Efterhandskonstruktioner är väl nationalekonomens bästa vän? 😀 (Som statistiker kan jag sällan blunda för slumpens impact i mitt liv, även om jag också älskar mina egenhändigt konstruerade förklaringsmodeller.)

    Det sköna är ju ändå att en (läs vi ekonomiskt privilegierade västerlänningar) faktiskt har möjligheten att välja olika saker här i livet. Jag tror att ni kommer att få det helt fantastiskt i Tromsö.

    1. Halloj Kristin! Vad kul att du gillade det! Jag håller helt med om slumpens inverkan. Sen är ju vi människor mästare på att rationalisera vårt agerande så att vi blir övertygade om att våra beslut var de rätta. Med andra ord kommer jag med tiden att bli helt övertygad om att mitt beslut att flytta upp hit var det bästa jag någonsin tagit :). Och det kommer nog vara helt sant :D. Kom och hälsa på!

  4. Fantastiskt bra och intressant skrivet. Läst det för ett tag sedan men har funderat mycket på det du säger och ville tacka så här i efterhand. Tack!

    1. Hej Klas! Gu vad glad jag blir att mina skriverier ger nåt även för andra! Tack för att du berättar för mig att du gillar det du läser!! Ha det fint!

Leave a Reply

